larssonjacqueline

Alla inlägg den 24 december 2013

Av Jacqueline Larsson - 24 december 2013 21:52

God Jul & Gott Nytt År!
Idag är det Julafton något många barn/ungdomar längtat efter. En tid på vi firar med vänner/Familj/släkt.
I detta inlägg kommer både en av mina favorit julsånger kommer in men då är det en kort jul sång!!
Tänkte det blir lite roligare om vi tar med Julen in i bloggen (eller hur jag ska säga)
I alla fall min dag har varit rätt så okej.. Firat lite hemma med familjen sen hos mammas kompis:) Kan väll berätta lite kort om dagen..

Vaknade kl halv 7 vecka klockan ringde och jag ville somna om då jag märkte att det va minus grader i mitt rum hela jag va blå o kall... Satte på mig morgon rocken och gick ner till soffan där alla va vakna.. Förutom Timothy som sov då... O mamma som jobbade... Frös så himmla mycket att jag frågade pappa varför det var minus grader där uppe han hade då ingen anning.. Aja glöm det nu.... Vi kollade tillsammans på Julkalenden och åt frukost vanlig frukost fick det bli! Mamma kom hem vid halv 9 typ då hon märkte att det blåste kalt ner från trappan upp till övervåningen hon gick upp då hon märkte att det ca ca 5-10 minus där uppe... Då så gick hon in i rummet brevid mitt o såg att Melodys o Thedores förnstret va helt öppet... Så det hade visst varit helt öppet hela natten ... Så snacka om kallt i mitt rum med 10 minus på morgonen.. Aja vi öppnade Julklapparna vid 10 allihopa i familjen, är nöjd med det jag fick får typ alltid ASS lite men aja spela roll man ska va glad över det man får! Fick 1350 kr och present kort på kaphall med 250kr sen bio presentkort på 150kr så mest pengar kan man säga.. Senare på dagen vid 12 åkte vi till Saxdalen åh firade lite jul åt julmat o så sen åkte vi hem för mamma skulle jobba natt , när jag väll va hemma så har jag bara snackat Skype o FaceTime med Becca i 3-4 timmar! Det är väll mest vad som hänt under min dag!:)
Tänkte jag Lägger upp en bild på min Jul/Dag sen skriver jag Sången under bilden så hoppas jag ni alla har haft en super super bra o trevlig Julafton!:)

Så mörk är natten i mindvintertid.
Men se, då nalkas Lucia.
Hon kommer, den goda, med ljuset hit.
Hon kommer med hälsning om julefrid.
Hon kommer med ljus i sin krona.

I mörka natten i mindvintertid
Vi hälsa dig, väna Lucia.
Välkommen, du goda, med ljuset hit.
Välkommen med hälsning om julefrid.
Välkommen med ljus i din krona.




GODJUL PÅ ER ALLA KRAM!<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Älskar att sjung, Fotta och simma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards